LIVE: Elberth til medierne - Politikerne snyder jer på Facebook

Du kan se signalet LIVE fra TV 2 øverst i artiklen

Over hele verden afholdes Social Media Week i uge 9 - en uge hvor spændende foredragsholdere beretter om de sociale medier i alle afskygninger.

Sidste år var første gang, TV 2 også stod som afsender på events under ugen. I år er event-antallet steget fra tre til fem.

- Social Media Week er en fantastisk mulighed for at sætte TV 2 på det digitale landkort og invitere studerende og professionelle forbi Teglholmen til en masse inspirerende sessions omkring de trends og tendenser, der påvirker og former mediebilledet, siger Morten Saxnæs, digital brandingchef på TV 2.

Programmet ser således ud:

Torsdag d. 26 februar – kl. 13-14

Second screen-oplevelser i underholdningsuniverser

DR, TV3 Sport og TV 2 diskuterer, hvordan second screen universer kan være med til at løfte programmer.

Torsdag d. 26 februar – kl. 16-17

Sponsoreret content på sociale medier: Hvordan gør du det rigtigt?

Vi spørger forbrugerrådet, direktøren fra Bloggersdelight.dk og en brand manager om, hvordan man bedst og juridisk korrekt får bloggere og youtubere til at omtale ens produkter.

Fredag d. 27 februar – Kl. 13-14

Tal ordentligt: Når pulsen stiger på Facebook

Tonen på sociale medier har aldrig været hårdere. Vi har sat TV 2s egen Peter Brüchmann samt en række andre redaktører i scene til at give deres mening om, hvordan den gode debat kan skabes, og i hvor høj grad kan man tillade sig at moderere i brugernes kommentarer.

Fredag d. 27 februar – Kl. 14.30-15.30

Tantholdt og Skammelsen: Verdens brændpunkter på sociale medier

Poul Erik Skammelsen og Rasmus Tantholdt fortæller om, hvordan de bruger sociale medier i forbindelse med deres arbejde ude i verdens konfliktzoner. Både til at beskrive men også til at forstå de situationer, de ofte befinder sig i.

Fredag d. 27 februar – Kl. 16-17.00

Elberth til medierne: Politikerne snyder jer på Facebook.

Hvor gennemtænkte er danske politikeres brug af sociale medier? Meget, hvis man spørger Benjamin Ruud Elberth og Anders Langballe, som sammen diskuterer, hvordan medierne skal gå kritisk til værks, når politikkerne prøver at styre den offentlige debat.