Salget af iPads er faldet drastisk

Det står sløjt til med en række af Apples produkter for tiden.

Først viser det sig, at de må nedjustere forventningerne til salget af deres farverige iPhone 5C, der på ingen måde blev den success de havde håbet på. Nu ser det ud til, at tablet-krigen heller ikke er på Apples side.

Ifølge CNN Money er salget af iPads nemlig faldet med 27 procent siden sidste år.

Dette sker selvom den nyeste iPad byder på Retina-skærm og iPad Mini byder på en tablet i en størrelsesorden, som de færreste var med på i begyndelsen, men som nu til dags har flere bud.

Årvågne konkurrenter

Faldet skyldes at producenter som eksempelvis Acer, Lenovo og Samsung tager stadigvæk større og større markedsandele. Firmaerne så en tredobling af deres markedsandele sidste år.

Grunden til at de andre tablets har så meget success, er Apples mangel på store opdateringer til deres tablets. Konkurrenterne udnytter et tomrum i nye produkter til at lancere en række tablets der kan fylde hullet.

I det sidste år er Apples dominans med 60 procent af markedet faldet til en andel på 32 procent. Det vil sige, at to ud af tre tablets, der bliver solgt i dag ikke kommer fra Apple.

Tirsdag d. 22. oktober er Apple klar til at afsløre deres næste generation af iPads. Nu må tiden vise om det bliver en mindre opgradering, eller om Apple har noget større gemt i ærmet.