B&O bliver endnu billigere

LONDON: I dag har B&O præsenteret deres hidtil billigste produkt i deres Play-serie i form af to nye hovedtelefoner, som skal konkurrere mod et hav af andre danske spillere på verdensmarkedet. I form af Beoplay H3 og H6, der hver især er designet med selskabets forståelse for enkle detaljer.

Blandt andet kan hovedtelefonerne som H6 bryste sig af materialer som kalvelæder fra New Zealand, aluminium og hukommelsesskum i fårelæder til ørene, så de på den måde vil sidde oplagt til dine øre efter noget tids brug.

Men én ting er hvordan de ser ud - det har altid være en smagssag og specielt for B&Os skandinaviske stil - noget helt andet er lyden. Jeg prøvede kort hovedtelefonerne med min egen musik, og må sige, at det lyder til at være af ganske god kvalitet uden at kunne bedømme det yderligere.

Priser fra 1.800 kroner

De nye hovedtelefoner er nogle af de mest prisvenlige fra det Struer-baserede selskab til en pris på 1.800 kroner for H3 og 3.000 kroner for H6, når de kommer til maj. I et skarpt marked med mange konkurrenter til både dyrere og billigere priser, er B&Os danske direktør Tue Mantoni selv overbevist om, at de ligger sig lige midt mellem hvad der findes derude:

- Hvis du tænker på de dyre hifi-hovedtelefoner, som du primært sidder med derhjemme i din lænestol og så dem som folk går rundt med på gaderne, som eksempelvis Beats, så ligger vi os lige midt imellem de to. Vi tænker selv, at vi skal levere en god nok performance i hovedtelefonerne til at folk virkelig gerne vil have dem, og du samtidig også gerne vil blive set med dem på, fortæller Tue Mantoni om tankerne bag og fortsætter:

- Jeg tror at hovedtelefonerne kan være med til at udbrede vores B&O Play-brand endnu mere for hele branchen og for kunderne.

Men hvad tænker du om de nye hovedtelefoner? Har Bang & Olufsen ramt plet med design og pris eller kan du ikke se sammenhængen mere?