Dropbox: Undskyld for weekendproblemer

Dropbox-brugere verden over måtte i weekenden lide med ikke at kunne tilgå deres tjeneste i op til 48 timer i weekenden. Tjenesten var helt nede, oplyser Dropbox selv.

Nedetiden blev først registreret kl 2.30 natten til lørdag dansk tid og alt skulle derefter først have været på plads kl 1.40 natten til i dag dansk tid. Selv har Dropbox skrevet et blogindlæg for at forklare hvad fejlen er, undskylde og mane rygter til jorden om at de var blevet hacket, som de første uofficielle informationer lød på.

Fejl gennem en opdatering

- I de sidste par dage har vi arbejdet i døgndrift for at genoprette den fulde adgang til tjenesten, så hurtigt som muligt. Selvom vi har delt nogle få informationer undervejs, så skylder vi dig en detaljeret forklaring af hvad der skete, og hvad vi har lært, skriver de i blogindlægget.

Forklaringen skulle lyde, at Dropbox ville lave en rutinemæssig opdatering, men en fejl i scriptet, der kørte opdateringen betød, at de maskiner, der normalt håndterer tjenestens trafik pludselig også blev opdateret og skulle genstartes.

Dropbox understreger, at brugernes data og indhold ikke har taget skade af nedetiden, og at alt skulle være oppe og køre igen på 100 procent.

- Vi ved, du stoler på Dropbox for at få tingene gjort, og vi er meget ked af afbrydelsen, undskylder de i indlægget.

Oplevede du problemer med Dropbox i weekenden har du altså nu forklaringen.