Efter 10 år som kunde: - Telenor gav mit mobilnummer videre

Mobilnumre er så tæt på vores hverdags-livsliner, som noget andet. Det er kontakten til andre mennesker og din forbindelse til omverdenen. Du har sikkert haft samme mobilnummer længe og under alle omstændigheder kender du dit nummer og ved ingen andre har det.

Eller gør du?

Liselotte oplevede forleden, at både hendes mand, veninder og børn ikke længere kunne kontakte hende på mobilen. Hendes Telenor-nummer var pludselig ikke længere registreret i hendes navn. Det var på trods af, at Liselotte ellers troligt har betalt regninger til Telenor og har haft det i mere end 10 år.

Telenor bekræfter nummerflytning

Telenor bekræfter, at de har givet nummeret videre til Telia, og hos Telia er man i gang med at undersøge, hvad der er gået galt.

Faktum er, at Liselottes mobilnummer uden videre varsel blev givet videre til en Telia-kunde. En kunde der ligeledes påstod, at det var hans kones, og det havde det været i flere år, fordi det passede på konens fødselsdag. Han skulle efter sigende havde fået flyttet nummeret over på Telias netværk på egen opfordring.

Der er i skrivende stund lidt tvivl hos både Telia og Telenor om hvordan fejlen er sket, og ikke mindst hvem der er skyld i problemerne.

Men Telenor har meldt ud, at Liselotte vil få sit nummer tilbage igen senest mandag.

OPDATERING fre. kl. 13.24

Telenor oplyser til TV2.dk, at der er tale om en såkaldt 'nummerportering' til Telia. Det er Telia-kunden der har bedt om overførsel af det pågældende nummer. Det kan normalt kun lade sig gøre, hvis man både oplyser nummeret og det rette SIM-kort-nummer. Noget der åbenbart er sket i dette tilfælde.

Hvordan begge kan have ret, og have det pågældende SIM-kort-nummer ved Telenor ikke. Telia har endnu ikke vendt tilbage på vores forespørgsler.