Hård konkurrence: Viaplay lancerer forbedret streamingtjeneste

Konkurrencen er benhård på det danske videostreamingmarked, og kunderne giver ikke de forskellige tjenester mange chancer.

Det erkender Viasat, der driver tjenesten Viaplay, som tilbyder film, tv-serier og -programmer og sport online, og derfor relancerer selskabet nu dets streamingtjeneste med et ønske om at blive danskernes fortrukne.

- Det handler hele tiden om at styrke brugernes oplevelse, så de foretrækker os frem for de andre tilbud i markedet. Vi har lyttet til vores kunder, foretaget adskillelige brugertest og afholdt mange fokusgrupper for at nå ind til kernen af, hvad kunderne vil have, siger Niclas Ekdahl, der er direktør for Viaplay, i en pressemeddelelse.

- Den nye version af Viaplay, der ser dagens lys i dag, er funderet på alle disse undersøgelser, og hvad vi har konkluderet som værende de tre mest afgørende forhold: Enklere, hurtigere og friere oplevelse.

Ændringerne træder i kraft torsdag, og brugerne kan ifølge Viaplay ikke undgå at se forskellen, når de næste gang logger ind på tjenesten. Tjenesten har skiftet udseende, og layoutet er nu hvidt i stedet for sort for at give et mere behageligt udtryk.

Der er også kommet en ny anbefalingsfunktion til, som skal gøre det langt lettere for brugerne at navigere i indholdet. Derudover introducerer Viaplay flere andre funktioner – blandt andet bliver det muligt for brugerne at markere favoritter og starte afspilning af indhold på en enhed og fortsætte på en anden.

- Det er vigtigt at understrege, at der er tale om en løbende udviklingsproces. De funktioner, vi lancerer i dag, vil hele tiden blive finjusteret.  Og i de kommende måneder kommer vi til at lancere flere funktioner. Vi er en dynamisk service, der konstant forsøger at tilpasse os brugernes ønsker og behov, siger Niclas Ekdahl.

Viaplay er tilgængelig på computeren, iOS- og Android-enheder, Viaplay-boks, en række Smart TV, Xbox og PlayStation.