Her er det nye Facebook

Facebook har til aften fået en ansigtsløfning. Væk er det mere klodsede og komprimede design, der i stedet er blevet erstattet af et mere mimalistisk layout. Vi tager her et kig på det nye Facebook.

Bedre billeder

Facebook tager konsekvensen af, at der efterhånden puttes flere billeder end statusopdateringer på side. Derfor får layoutet af billeder en overhaling. De bliver større og for dermed mere ekseponering. Der er samtidig bliver luget ud, så dine øjne ikke bliver så forstyrrede.

Bedre eksponering

Når du deler en artikel, så bliver den nu bedre præsenteret. Billedet bliver større, overskriften står klarere frem, og et lille logo i hjørnet i hjørnet fortæller nu, hvor artiklen stammer fra.

Mere af dig

På din tidslinie er der nu blevet mere af dig. Helt lavpraktisk er dit profilbillede nemlig blevet større, så det er blevet lettere at se, hvem du er. Der er altså godt nyt til både potentielle bejlere og stalkere.

Er det helt nyt?

Facebooks brugere rasede, da Zuckerberg og Co. i sin tid ændrede layoutet til tidslinie-designet. Men denne gang er ændringerne langt fra lige så omstændige. Det handler i højere grad om, at der bliver luget ud i din Facebook.

Billeder bliver større, og det bliver lettere at se, hvem er der interesserer sig for de samme ting, som du gør, og hvem der synes om de samme ting. Som eksempelvis billeder, venner eller opdateringer.

Facebook prøver med det nye layout at strømline udseendet på computer, tablet og smartphone, og skabe en samlet oplevelse. De tager det bedste fra oplevelsen på mobil og tablet og overfører det til computeren.

Det nye design vil blive rullet ud i næste uger, og man kan tage et kig på facebook.com/newsfeed. Men hvad mener I, har Facebook ramt plet?