Nu kommer der tv-reklamer på Facebook

Facebook-stifter Mark Zuckerberg planlægger at indføre ’levende’ reklamer på netværket.

Det skriver nyhedsbureauet Bloomberg ifølge NRK. Bloomberg har angiveligt talt med flere kilder, der har kendskab til planerne, og de oplyser, at selskabet vil tilbyde annoncerer at købe 15 sekunders reklameplads i et forsøg på at tage kampen op med de kommercielle tv-kanaler.

Det er ikke første gang, at der florerer rygter om det nye annonce-initiativ fra Facebook. I december sidste år hævdede flere medier, at reklamefilmene ville dukke op i nyhedslisten i løbet af årets første halvdel. Men Mark Zuckerberg har angiveligt udskudt lanceringsdatoen flere gange, fordi han frygter, at selve brugeroplevelsen på websiden bliver forringet.

Ifølge Bloombergs kilder må brugerne i fremtiden indstille sig på at se mindst tre reklamefilm om dagen – eller hvad der svarer til 45 sekunders reklamer – hvis de fortsat ønsker at bruge det sociale netværk.

En tv-reklamekampagne kommer til at koste mellem en og 2,5 millioner dollar om dagen – alt afhængigt af målgruppen. Annoncererne får mulighed for at målrette reklamerne i forhold til alder og køn.

Der er ingen meldinger om, hvornår vi kan forvente at se første reklamefilm på Facebook.

Hvad vil du sige til, hvis reklamefilm automatisk dukkede op i dit nyhedfeed?