'Spotify' for magasiner er på vej til Danmark

Snart bliver det muligt at abonnere på magasiner i Danmark, ligesom det allerede er muligt at abonnere på musik, film, tv-serier og e-bøger.

Det skriver Mediawatch.

Svenske Readly, der bliver kaldt ’Spotify for magasiner’, fordi tjenesten fungerer som en digital kiosk, som tilbyder magasiner for en fast månedlig pris, forventer nemlig at brede konceptet ud til blandt andet Danmark inden for det næste år.

- Vi vil begynde, så snart vi kan. Men det handler om, hvor hurtigt vi kan håndtere det. Vi har fået positiv feedback og har mange planer om, hvilke markeder vi gerne vil ind på, siger Per Hellberg, der er direktør i Readly, til Mediawatch.

Svenskerne har siden marts i år haft adgang til Readly, hvor de for 99 svensker kroner om måneden - eller hvad der svarer til 83 danske kroner - har adgang til 225 titler på deres smartphone eller tablet, primært nichemagasiner om mad, bolig, biler og teknologi.

Siden er Readly også åbnet i USA, og firmaet har nu planer om at åbne i Norden, Storbritannien og Tyskland.

Direktøren fortæller til Mediawatch, at Readly i øjeblikket arbejder på at opbygge et samarbejde med forlag i blandt andet Danmark. Readly har allerede kontrakt med Bonnier og Egmont i Sverige, og den kan bruges til at brede tjenesten ud til Norge og Danmark.