Teleselskab går sammen med Spotify-konkurrent

Tirsdag har teleselskabet 3 offentliggjort, at det indgår samarbejde med den internationale musiktjeneste Deezer, der har mere end 25 millioner sange i dets katalog.

Kunder hos 3 kan således købe et fuld abonnement på Deezer med ubegrænset og reklamefri streaming af musik til en intropris på 59 kroner per måned de første seks måneder. Det er 40 kroner billigere end de øvrige musikstreamingtjenester på markedet.

- Deezer er en gennemført og intuitiv musiktjeneste, der passer perfekt til 3s kunder. Vi ved, at kunderne hos 3 bruger deres smartphones og iPads aktivt. Særligt hvad angår musik, kan vi se, at over 50 procent af kundernes dataforbrug allerede nu går til netop streaming af musik, siger David Elsass, der er direktør for privatmarkedet hos 3, i en pressemeddelelse.

- Derfor giver det mening at tilbyde vores kunder, at de lige så godt kan købe deres musiktjeneste direkte hos os.

Med tjenester som Spotify, WiMP og Napster er der allerede skarp konkurrence på det danske musikstreamingmarked, og ifølge Deezer signalerer det nye partnerskab, at konkurrencen skærpes yderligere – en udvikling, der kommer alle danskere til gode, mener musiktjenesten.

- Det er vigtigt, at danskerne også har adgang til en musiktjeneste, der fokuserer på underskoven af uopdyrkede kunstnere, og selvom ’Baby in Vain’ pryder forsiden hos os, vil Medina også altid være at finde i vores katalog, siger Martin Møller, der er dansk musikredaktør hos Deezer.

Alle kunder hos 3 – uanset abonnement – kan få Deezer til 59 kroner de første seks måneder. Herefter koster det 79 kroner per måned.