TV: LGs reklamestunt ender i flere tilskadekommende

Et marketingsstunt, der måske kunne lyde skægt på papiret, viste sig ikke at være den bedste idé i virkeligheden for den koreanske afdeling af LG, der i sidste ende betød at 20 personer kom til skade.

I forbindelse med lanceringen af den nye smartphone LG G2 ville de lave et noget utraditionelt marketingsstunt, som at sætte mobilen fri i skyerne. De fyldte en masse balloner med helium , satte voucherkoder på ballonerne og satte dem fri.

De påhæftede voucherkoder, der gav adgang til én gratis mobiltelefon, var utrolig populære og fik nogle i publikum til at benytte sig af luftgeværer for at få de eftertragtede balloner med koderne ned.

Det betød desværre blot, at 20 personer kom til skade af vildtfarende skud – alle heldigvis uden af alvorlig karakter. Ifølge den koreanske avis Korean Times har LG beklaget episoden og har tilbudt at betale alle de efterfølgende hospitalsregninger.

Hvis du kan forstå en smule koreansk, kan du se et nyhedsindslag om det her.

Kilde: Engadget